Historia „Absolwentów na walizkach”

08/06/2020Kariera, praca, rozwój Komentarze (0) Wrzuć na FB

Historia powstania naszej organizacji może stać się dla ciebie inspiracją. Inspiracją do tego, aby nie być biernym, tylko pro-aktywnym, żeby prowokować „los” (jakkolwiek rozumiany), bo nie wiadomo dokąd cię to wszystko zaprowadzi. A w życiu przypadków nie ma!

Każdy biznes czy projekt zaczyna się od nazwy

Nazwa Stowarzyszenia powstała już w 2007 roku, kiedy zorganizowaliśmy pod tą samą nazwą konferencję w ramach Poznańskich Juwenaliów 2007. Pomysłodawcą tej nazwy i koordynatorem konferencji był Dariusz Grochocki. Był to wtedy czas największych migracji młodych Polaków za granicę. Zjawisko nowe, o którym wiele się mówiło i pisało, także w kontekście rynku pracy i emigracji zarobkowej.

Mieliśmy już nazwę opartą na metaforze, w której skupiały się i streszczały nasze własne doświadczenia życiowe, plany i marzenia, obawy i nadzieje.

Przez 2 lata dojrzewała decyzja o powołaniu organizacji społecznej. Ostatecznie latem, 13 lipca 2009 roku, kiedy w Poznaniu nic się nie działo, bo miasto wyludniło się z powodu wakacyjnych wyjazdów studentów, 3 odważne osoby powołały do życia Stowarzyszenie „Absolwenci na walizkach” w formie stowarzyszenia zwykłego.

Trudny czas na rynku pracy

Rok 2009 był trudnym czasem na rynku pracy w Polsce. Było duże bezrobocie. Ofert pracy brakowało także w Poznaniu, gdzie powstało Stowarzyszenie „Absolwenci na walizkach”.

Z początku było to tylko stowarzyszenie zwykłe, bo nas założycieli nie było wielu, tylko troje. Wtedy to było jeszcze stowarzyszenie bez osobowości prawnej, ale to nie przeszkadzało nam działać. Rejestracja w KRS nastąpiła 6 maja 2010 roku.

Ponieważ na początku wszyscy byliśmy humanistami, to za cel postawiliśmy sobie wspieranie humanistów na rynku pracy. Z czasem, kiedy już każdy z nas w końcu znalazł wymarzoną pracę i odnalazł swoje miejsce na rynku pracy dokonywaliśmy zmiany celu działalności stowarzyszenia. Wpierw poszerzyliśmy nasze działania na studentów i absolwentów wszystkich kierunków studiów, a później na wszystkie kategorie wiekowe. Każdy bowiem jest absolwentem bez względu na to, kto udzielał lekcji: życie czy profesor.

Zaczęło się do małej grupki

Jako grupka znajomych, mająca trudności ze znalezieniem pracy, postanowiliśmy zadziałać inaczej. Założyliśmy stowarzyszenie w celu organizowania różnych bezpłatnych szkoleń. W szkoleniach braliśmy udział my sami oraz nasi znajomi. Z czasem ten krąg ludzi poszerzał się i poszerzał.

W organizowanych szkoleniach chodziło przede wszystkim o to, aby nauczyć się czegoś nowego, aby doszlifować swoje umiejętności osobiste.

Szkolenia pod znakiem dobrej marki

Już na początku działalności mieliśmy szczęście! W jakiś sposób doszło do nawiązania współpracy z Katarzyną Zych, strategiem komunikacji marki i specjalistą public relations, dziś prowadzącą Wydawnictwo Bajkopis i blog na temat self-publishingu Niechsiewyda.pl, która przeprowadziła dla nas szereg bezpłatnych szkoleń. Cieszyły się one dużym powodzeniem!

Kilka zdjęć z pierwszych warsztatów

Nasze największe projekty

Tak dobry początek bardzo nas zmotywował do dalszej pracy. Przechodziliśmy różne przeobrażenia i trwamy do dziś! W ciągu tych już 11 lat działalności prowadziliśmy różne projekty o charakterze szkoleniowo – rozwojowym lub stricte informatyczno – internetowym. Przez lata kształtował się charakter naszych działań, które obecnie oparte są organizowaniu szkoleń i tworzeniu usług IT do rozwoju kariery i biznesu.

Najważniejsze wydarzenia

# październik 2014 – uruchomiliśmy platformę NO JOB NO FUN pod adresem https://nojobnofun.pl (narzędzie do tworzenia personalnych stron oraz dedykowanych platform)

# wrzesień 2015 – uruchomiliśmy platformę Event on Click pod adresem https://eventon.click (system sprzedaży biletów online)

# październik 2015 – odbyła się 1. edycja Nocy Szkoleń, która ma dziś zasięg ogólnopolski: https://nocszkolen.pl

# listopad 2018 – rozpoczęliśmy realizację projektu PsychoMem, czyli metody rozwojowej dla coachingu, doradztwa i biznesu opartej na memach: https://psychomem.pl

# grudzień 2019 – nowa definicja misji naszej organizacji społecznej: społeczny software house tworzący usługi IT do rozwoju kariery i biznesu oraz organizacja szkoleniowa specjalizująca się w szkoleniach z WordPressa, marketingu i sprzedaży oraz Excela.

Nie ma tutaj jeszcze żadnych komentarzy. Możesz być pierwszy :)

Dodaj komentarz

Dodając komentarz akceptujesz politykę prywatności (przeczytaj). Twój adres email nie zostanie opublikowany.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *