Absolwenci na walizkach

Jak Excel pomoże ci w pisaniu reklam Google AdWords?

20/10/2017Aktualizacja: 13/07/2018Excel Tutoriale Komentarze (0) Wrzuć na FB

Nie chodzi o to, że istnieje magiczna formuła w Excelu generująca niesamowite reklamy tekstowe. Taka formuła nie istnieje i raczej się to nie zmieni 🙂 Chodzi o kontrolę długości tekstów, które dodajemy w Google AdWords, aby utworzyć reklamę tekstową (link sponsorowany w Google).

Pod artykułem pobierzesz plik XLSX z omawianym zadaniem

Narzędzie Google AdWords do tworzenia reklam posiada licznik znaków w polu opisu i nagłówków. Jeśli więc wprowadzasz reklamy tekstowe od razu w Google AdWords, ten tutorial nie jest ci potrzebny.

W większych firmach, gdzie proces tworzenia i organizowania kampanii reklamowej jest złożony, a w tworzenie treści zaangażowanych jest wiele osób, nie wkleja się od razu reklam tekstowych do Google AdWords, tylko wpierw je się wymyśla, układa i zapisuje gdzieś poza narzędziem Google AdWords. Nie wyobrażam sobie, żeby było inaczej.

Jeśli układasz reklamy tekstowe, ale do narzędzia Google AdWords będzie je wprowadzał ktoś inny, potrzebujesz jakiegoś narzędzia, aby zapisywać swoje reklamy?

Może Microsoft Word?

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby go używać, ale będziesz mieć problem w liczeniu znaków dla poszczególnych nagłówków i opisów. Istnieją wprawdzie statystyki liczące znaki, ale wcześniej trzeba zaznaczyć konkretny nagłówek czy opis, aby poznać liczbę tylko dla danego fragmentu tekstu. Jeśli nie zaznaczysz żadnego fragmentu zostaną ci podane statystyki ogólne dla całego bieżącego dokumentu. Zaznaczanie co chwilę tekstu i odczytywanie statystyk byłoby bardzo uciążliwe.

W Microsoft Excel jest to proste!

Wystarczy zastosować formułę DŁ, która zwraca liczbę znaków. Przykładowo, jeśli w komórce A1 wpisujesz nagłówek 1 dla reklamy tekstowej, to w komórce A2 możesz wpisać taką formułę:

= DŁ (A1)

Jeśli w komórce A1 wpiszesz słowo „reklama”, to w komórce A2 pojawi się cyfra 7, bo to słowo liczy 7 znaków. Spacja też jest liczona jako znak. Znak interpunkcyjny, jak np. kropka czy przecinek – to także znak podlegający liczeniu.

Ale to jeszcze nie koniec 🙂

Zastosuj formatowanie warunkowe

Ponieważ wiadomo, że nagłówki w reklamie tekstowej Google AdWords mogą mieć maksymalnie 30 znaków, a opis 80 znaków (tekst reklamy), to możesz ustawić reguły, które w przypadku przekroczenia tych limitów będą wyświetlały jakiś alert, np. zmiana koloru na czerwony.

Jak ustawić regułę we formatowaniu warunkowym?

1. Zaznacz komórkę czy obszar komórek, dla których chcesz utworzyć regułę.

2. Wybierz opcję „Nowa regułą”.

3. Wybierz opcję „Formatuj tylko komórki zawierające”.

4. W tym przykładzie ustalam regułę dla nagłówków, więc dodaję przypadek, kiedy liczba znaków będzie większa od 30.

5. Kliknij formatuj, aby ustawić np. jakiś pstrokaty kolor tła komórki, niestandardowy kolor czcionki itd.

6. Po zakończeniu ustawiania formatowania zobaczysz w podglądzie efekt, jaki będzie wtedy, kiedy reguła zostanie zastosowana, czyli kiedy wprowadzisz do nagłówków tekst dłuższy niż 30 znaków.

Na koniec przetestuj, czy to działa.

POBIERZ PLIK XLSX Z TYM PRZYKŁADEM

Nie ma tutaj jeszcze żadnych komentarzy. Możesz być pierwszy :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *