Absolwenci na walizkach

Marketing internetowy

E-marketing w pigułce. Jest to szkolenie 360, gdzie w pigułce poznasz najważniejsze rzeczy związane z e-marketingiem.

Przykładowy program podzielony na 3 dni. Każdorazowo dokładny program ustalany jest indywidualnie.

DZIEŃ 1

  1. Grupa docelowa, persona i jej potrzeby – podstawy każdej strategii marketingowej, także marketingu online.
  2. Archetypy marki – inspiracja dla marketerów treści.
  3. AIDA jako proces stopniowego angażowania. Od użytkownika do klienta.
  4. Wybrane aspekty tworzenia i zarządzania stronę internetową, w tym sklepem internetowym. Poniższe rzeczy wpływają nie tylko na odbiór marki, produktów i usług, proces sprzedaży, ale także SEO.
    • wybór serwera lub hostingu
    • wybór nazwy domeny
    • cachowanie strony
    • optymalizacja grafik
    • certyfikat SSL
    • responsywność strony
    • strona typu onepage
    • fold strony głównej i diagram Gutenberga
    • zasady tworzenia bloga
    • systemy komentowania wpisów: wewnętrzny – systemowy, Facebook, disqus
    • newsletter, double opt-in, popularne aplikacje
    • captcha Google, bezpieczeństwo strony, Google Search Console (Google Webmasters)
    • wtyczki społecznościowe (Facebook, Twitter, Instagram)
    • mechanizm cookie
    • mikro-interakcje
    • czcionki: Google Fonts, Font Awesome
    • analityka strony, Google Analytics
  5. Pozycjonowanie (SEO), czyli co wpływa na pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach i jak ją optymalizować pod kątem SEO.
    • mity na temat SEO
    • co przeszkadza w pozycjonowaniu
    • co wpływa na SEO
    • wygląd strony w SERP: meta tagi: title i description
  6. Słowa kluczowe: czym są słowa kluczowe i jak je wybierać.
    • typy słów kluczowych
    • long-tail (długi ogon)
    • jak dobrać słowa kluczowe
    • mity i często popełniane błędy
    • zasady wyróżniania i zamieszczania słów kluczowych na stronie
    • co wpływa na konkurencyjność słów kluczowych
    • popularne narzędzia
  7. Mikro-interakcje, czyli jak ubogacić swoją stronę i zachęcić użytkowników do większej aktywności.
    • co to są mikro-interakcje
    • funkcje mikro-interakcji w relacji człowiek – komputer
    • zasady stosowania mikro-interakcji
    • przykłady zastosowania
  8. SEO PR, czyli wykorzystanie potencjału pozytywnych opinii.
    • strategie maksymalizacji potencjału pozytywnych opinii
    • promowanie już istniejących opinii
    • tworzenie warunków do wyrażania opinii
    • kształtowanie pozytywnych opinii
    • reagowanie na negatywne opinie

DZIEŃ 2

  1. Proces budowania treści na stronie. Proces budowy treści to niekończący się proces i dlatego stanowi stały trend w marketingu online.
    • dobór słów kluczowych
    • tworzenie tekstów na stronę
    • dopasowanie struktur strony do słów kluczowych
    • pozycjonowanie czy linki sponsorowane
  2. Google Ads (Google AdWords). Jak zorganizować kampanię linków sponsorowanych i optymalizować jej koszt?
    • rodzaje reklam
    • reklama tekstowa
    • elastyczna reklama w wyszukiwarce (beta)
    • reklama graficzna w sieci reklamowej Google (GDN – Google Display Network)
    • reklama w YouTube oraz poczcie Gmail
    • remarketing / retargeting
    • ile zapłacisz za reklamę w Ads
    • Ads – tworzenie reklamy tekstowej
    • rozszerzenia reklamy tekstowej
  3. Kampanie sprzedażowe. Jakie można wyróżnić etapy kampanii i jak je realizować?
    • marketer pozyskuje leady
    • lejek sprzedaży
    • marketing vs sprzedaż
    • customer journey map
    • customer experience map
    • jak przygotować mapę dla swojej działalności
    • korzyści z posiadania mapy
    • przykładowe cele kampanii
    • podstawowe etapy kampanii sprzedażowej
    • etap 1: analiza sytuacji
    • etap 2: tworzenie briefu
    • etap 3: strategia komunikacyjna
    • pokolenia marketingowe X, Y, Z
    • etap 4: mediaplan
    • modele rozliczania: CPM, CPC, CPL, CPA, CPS, FF
    • waluta adserwera
    • kampania wizerunkowa vs sprzedażowa
    • duże portale informacyjne: ROS, RON, ROC
    • etap 5: zakup mediów
    • optymalizacja kosztów kampanii
    • etap 6: realizacja kampanii
    • etap 7: analiza, efekty kampanii
    • przykłady prostych i tanich kampanii sprzedażowych
  4. Google Analytics – jak wykorzystać analitykę do śledzenie przebiegu i efektów swojej kampanii?
    • dodawania parametrów GA do adresów URL
    • tworzenie celów w GA
    • wyrażenia regularne
  5. Marketing afiliacyjny
    • uczestnicy afiliacji
    • zasady tworzenia landing page

DZIEŃ 3

  1. Technikalia
    • domena, hosting, serwer, certyfikat SSL
    • zarządzanie serwerem – obsługa Direct Admin
    • architektura strony internetowej
    • pojęcia, które warto znać: baza danych, FTP, phpmyadmin, CMS
  2. Tworzenie i konfiguracja e-sklepu na przykładzie WooCommerce / WordPress
    • wymagania technicznie do utworzenia e-sklepu
    • przebieg procesu tworzenia e-sklepu
    • konfiguracja e-klepu
    • definiowanie bramek płatności: przelew tradycyjny, PayPal, PayU
    • tworzenie produktów prostych i produktów z wieloma wariantami
    • komunikacji z klientem e-sklepu

Nie ma tutaj jeszcze żadnych komentarzy. Możesz być pierwszy :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *